Pardus ile Windows 10 dosyalarına erişim

 


IT ekibi tarafından, Adobe Flash Player programının güvenlik açığı oluşturmasından dolayı ilgili bilgisayardan silinmesi istendi. Başlangıçta maalesef, bu programı silme veya kaldırma çabalarım boşa çıktı. Windows içindeyken internetten yaptığım araştırmalara rağmen dosyaları silmek mümkün olmadı. Microsoft bu programı silmek için bir yama bile çıkarmış ama hepsi boş, çalışmadı yani. Dosyayı silmeye çalıştığımda erişim engellendi mesajı geliyordu. Dosyayı sahiplenip, gerekli izinleri vermeme rağmen yok, silemezsin arkadaşım gibi kötü bir muamele ile karşı karşıya kalmıştım. Dalga geçer gibi, Windows’un verdiği mesajda dosyayı silmek için kendimden izin almam gerektiği yazıyordu. Çözüm olarak Windows’u sıfırlamak veya hard diske format atmak gerekiyordu.

Neyse ki sonra aklıma bu fikir geldi. Bilgisayarı linux ile usb hafızadan açarım. Böylece dosyaları kolayca silerim diye düşündüm. Pardus, Tübitak tarafından geliştirilen bir linux dağıtımıdır. Usb hafızaya yazdırılarak, Windows yüklü bilgisayarı açabilirsiniz. Merak etmeyin, Windows yüklü SSD ye dokunmuyoruz. Linux, sadece usb hafızada çalışıyor olacak. Bunun için 4GB veya 8GB bir usb stick yeterli olacaktır.




Pardus'u usb hafızaya yazdırmak için rufus-4.3p.exe programını indirdim. Ayrıca 2.7GB civarında olan Pardus 23.0 XFCE iso kalıbını indirdim. Usb hafızayı bilgisayara taktıktan sonra rufus ayarlarımı resimdeki gibi yaptım..



Başlat butonuna tıkladıktan sonra çıkan pencerede DD yansısını seçtim..




Bilgisayarı, usb hafıza ile açabilmek için bios setup da secure boot kutucuğu işaretliyse onu kaldırın. Usb disk ile açılabilir gibi bir seçenek varsa onu da tıklayın. HP bilgisayarda F10 ile setup a giriliyor. Daha sonra F9 ile boot options menüsü geldi. Burada usb disk ile başlatmayı seçip bilgisayarı Pardus ile açtım. Türkçe, İngilizce seçimini yaptıktan sonra Pardus Çalışan seçeneğini tıklayın. Bios a girmeden buradaki yöntemi de deneyebilirsiniz. 




Ana ekranda bulunan Bilgisayar ikonuna tıkladım. Daha sonra Windows yüklü diski Pardus'a bağlamak için resimdeki oynat butonuna tıkladım.




SSD disk bağlandı. Disk ikonuna çift tıklama yapınca diskin içindeki dosyalara ulaşabildim. Bir dosyaya sağ klik yaptığımda dosyayı çöpe at seçeneğinin aktif olmadığını görünce aman tanrım dedim. Dosya ikonlarının üstlerinde kilit işareti vardı. Dosyalar salt-okunur olarak görüntüleniyor, hiçbir şey yapılamıyordu. Bu durumda dosyada bir değişiklik veya silme işlemi yapılamıyor. 

Küçük bir araştırmadan sonra bunun Windows'un bir hediyesi olduğunu öğrendim. Şöyle ki, Windows'u normal kapattığınızda aslında normal bir kapanma olmuyor. Hibernate tarzı bir şekilde kapandığından Pardus dosyalara tam erişim sağlayamıyor. Google sağolsun, Windows'u tekrar açıp düzgün şekilde insan gibi kapanmasını sağlayabiliyoruz. Komut istemini yönetici olarak açın ve resimdeki komutu yazın.




Windows gerçekten kapandığına göre bilgisayarı usb stick (Pardus) ile tekrar açalım. Evet artık dosya simgeleri üzerinde kilit sembolü yok. Hard disk e istediğimiz işkenceyi yapabiliriz. Yani istediğimiz dosyayı değiştirebilir veya silebiliriz. Yeni dosya ekleyebiliriz. Full yetki sizlerle olsun.



Pardus içinden Windows indirilenler dizini





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

VBA - Mscomm (seri port) ile veri loglama

RJ45 2 - Novexx barkod yazıcıya, S7-1200 plc ile etiket yazdırma

Uzak I/O modülü olarak PLC kullanmak